Térdfájdalom fájdalma az ízület meghajlításakor, További bejegyzések a témában


Így enyhítheted az ízületi gyulladás okozta fájdalmat - szoliterkep.hu

Főoldal » Betegségek » Sérülések és mozgásszervi betegségek » Kertészkedés panaszok nélkül A kerti munka fárasztó, és az ízületeket is rendkívül megterheli, főleg tavasz elején, a téli pihenő után. Akinek porckopása, ízületi fájdalmai vannak, különösen megterhelőnek érezheti az első pár napot.

Íme néhány gyakorlati tipp. A fájdalom leggyakoribb oka lehet a porckopás, amely már a 35 és 50 év közöttiek egynegyedét érinti. A tavasz kezdetén felkészülünk a kertészkedésre: letakarítjuk a kerti utakat, elővesszük és megtisztítjuk a kerti szerszámokat.

Majd nagy lendülettel nekilátunk a munkálatoknak: felássuk az ágyásokat, meglazítjuk a talajt, kiszórjuk a komposztot, megtrágyázzuk a földet, megpermetezzük a gyümölcsfákat, formára metsszük a bokrokat, sövényeket.

Kapálunk, gereblyézünk, sokat hajlongunk. Ha már szépen kizöldült a kert, elkezdjük a gyomlálást, kiültetjük a virághagymákat, elvetjük a magokat.

Kertészkedés panaszok nélkül

Közben rengeteget térdelünk, hajolunk, görnyedünk, sokat vagyunk egyhelyben. Másnap pedig az izomláztól, megerőltetéstől alig bírunk megmozdulni. A kerti munkákból adódó panaszok hátterében leggyakrabban izomhúzódás, izomgörcs, a csigolyaközti porckorong elváltozása valamint a kisízületek a gerincben a csigolyákat összekötő ízületek kopása állhat. Az izomhúzódás oka az izmok tartós statikus terhelés, leggyakrabban túlerőltetés, helytelen emelési technika, illetve egy rossz mozdulat váltja ki.

Húzódás bármely izomnál felléphet, a kertészkedés térdfájdalom fájdalma az ízület meghajlításakor főleg a deréktájat érinti.

Ha szeretnénk megkímélni magunkat a kisebb balesetektől és mozgásszervi panaszoktól, érdemes betartanunk néhány szabályt! Derékkímélő kerti praktikák Mindenekelőtt kezdjük a bemelegítéssel: ez éppolyan fontos a kerti munka, mint a sportolás előtt- különösen, ha nem vagyunk hozzászokva a napi testmozgáshoz. Kicsit mozgassuk át végtagjainkat és nyújtsuk meg izmainkat. Leginkább azt a testrészt melegítsük be, amit a legintenzívebben terhelni fogunk.

A fájdalom az enyhétől a kínzóig terjedhet, gyakran izommerevséggel, mozgásbeszűküléssel jár. A kertészkedés során a derékfájdalom kialakulásában gyakori okként szerepel a hideg hatás, a deréktáji izomzat megfázása, amelynek elkerülésére réteges, a derekat védő öltözködés ajánlott.

Osteoporosis: a csontvesztés a menopauza első 2 évében hasonló a pályán lévő űrhajósokéhoz.

A degenaratív ízületi elváltozás, a porckopás viszonylag fiatal korban elkezdődik. A sérült ízületi porc dörzsölődik, gyulladás jön létre, ami fájdalmat, merevséget és mozgási nehézséget okoz.

A porckopás egy idő után nem visszafordítható, de lassítható, késleltethető.

térdfájdalom fájdalma az ízület meghajlításakor

A folyamatos fájdalomcsillapítás nem megoldás. Az ízületi panaszokra recept nélkül is kaphatók porcépítő készítmények, amelyeket kúraszerűen érdemes szedni. Tippek Mielőtt nekikezdünk a kerti munkának, kicsit mozgassuk át végtagjainkat és nyújtsuk meg izmainkat úgy, mintha sportoláshoz melegítenénk be.

Miért fáj a térdízület - okok és kezelés. Mi a teendő, ha menopauza esetén fájnak az ízületek?

Guggoljunk, ne hajoljunk, amikor nehezebb tárgyat emelünk fel vagy teszünk le a földre. Emeléskor használjuk inkább a láb- és hasizmainkat.

térdfájdalom fájdalma az ízület meghajlításakor

A felemelendő tárgyat tartsuk minél közelebb testünkhöz. Ne csavarjuk ki testünket túlságosan. Ne egy-egy testrészünket forgassuk, hanem egész testünket egyszerre. Ügyeljünk a tehermentesítésre, ha álló munkát végzünk.

lenmagolaj gyógyítja az ízületeket

Álló munka esetén jó szolgálatot tehet egy kis zsámoly, amelyre hol a jobb, hol a bal lábunkat tehetjük fel, ezáltal némileg tehermentesíthetjük az ágyéki csigolyákat. A helyes emelési technika - széles terpesszel és a lábak közé helyezett súlyponttal - segít elkerülni a hátfájdalmakat.

Lehetőség szerint soha ne hajoljunk térdfájdalom fájdalma az ízület meghajlításakor nyújtott lábbal.

  • Kertészkedés ízületkímélő módon
  • Csípőizület fájdalma
  • Mi van, ha egy nagy lábujj fáj? - Ekcéma
  • Döbbenetes látvány: kártyavárként dőlt össze egy többemeletes épület New Yorkban — galéria Íme néhány hasznos jó tanács a Magyar Gyógytornász-fizioterapeuták Társaságának szakértőitől, hogy elkerüljük az izomhúzódásokat, -görcsöket, s az ízületek fájdalmát.
  • Kíméljük magunkat a kertben is! - Craniosacralis terápia Budapest
  • A csípőízület ízületi fájdalmainak sárkezelése

Az ágyéki csigolyák tehermentesítése céljából tartsuk a hátunkat egyenesen. A gerincoszlop erős meghajlítása - például gyomláláskor vagy palántázásnál - az izomzat túlterhelését eredményezi.

Kertészkedés ízületkímélő módon

Hosszan tartó előre hajolás esetén egyik térdünk legyen mindig a talajon, és lehetőleg támaszkodjunk egyik kezünkre. Úgy osszuk be a feladatokat, hogy ne erőltessük túl magunkat. Különösen az olyan munkákat osszuk be hosszabb időre, akár több napra vagy hétre, amelyek egy mozgássorra épülnek, így egyes ízületeinket különösen terhelik. Legyünk tekintettel erőnlétünkre és korlátainkra. Ne mászkáljunk a kertben üres kézzel, használjunk ki minden alkalmat arra, hogy valamit a helyére vigyünk.

Kertészkedjünk úgy, hogy ne fájjon!

Ne végezzünk egy fajta munkát túl sokáig, szünet nélkül. Pihenjünk vagy váltogassuk az elvégzendő feladatokat. Gyakran változtassunk testhelyzetet, és néha sétáljunk egyet.

Ha fáradtak, vagy kimerültek vagyunk, fejezzük be a munkát. Hetente több alkalommal kertészkedni rövid ideig jobb, mint heti egyszer teljesen kimerülni benne. Forrás: Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társasága kerti munka, kertészkedés, porckopás, ízületi fájdalom